Toestemming – Servicepunt Dreumel – Dreumel

Vanaf 17 juli wordt apotheek Dreumel een Servicepunt. Dit betekent dat er enkel medicatie en/of handverkoopartikelen kunnen worden afgehaald. Meer informatie hierover vindt u hier.

Bij Servicepunt Dreumel bieden wij u graag persoonlijke aandacht om u optimaal te ondersteunen bij het gebruik van geneesmiddelen. Stel uw vraag aan een van onze assistentes of maak een afspraak met de apotheker. U kunt eenvoudig via onze website of via de mail 24 uur per dag een herhaalrecept aanvragen. Als u gebruik maakt van onze app Recappt, dan kunt u de locatiecode instellen voor  locatie Dreumel op 516899 en locatie Beneden-Leeuwen op 500591

Onze servicepunt is van maandag tot en met vrijdag geopend van 13:30 uur tot 17.00 uur . Wij zijn telefonisch tussen 08.30 en 12.00 uur bereikbaar op deze locatie. In de middag kunt u voor spoed bellen naar onze apotheek in Beneden-Leeuwen (0487-597222). U kunt uw vragen ook altijd stellen via MijnGezondheid.net of via de app Medgemak.

Buiten onze openingstijden kunt u met spoedrecepten terecht bij onze hoofdlocatie in Beneden-Leeuwen. Buiten de openingstijden van onze hoofdlocatie kunt u met spoedrecepten terecht bij: Regioapotheek Rivierenland te Tiel, 0900-6006666 (10 eurocent pm)


Bent u collega-zorgverlener en wilt u een recept doorsturen? Deze kunt u opsturen naar recepten_dreumel@apotheekwestmaasenwaal.nl of apotheekdreumel@zorgmail.nl. Wij maken geen gebruik meer van de fax.

Toestemming

Elektronisch medische gegevens delen

Uw huisarts en apotheek houden ieder een eigen dossier over u bij. Hierin staat informatie die belangrijk is voor uw behandeling. Uw huisarts legt vast wat uw klachten zijn en welke behandelingen u krijgt. Uw apotheker registreert welke medicijnen u krijgt en voor welke medicijnen u allergisch bent.
Deze gegevens kunnen worden uitgewisseld met het LSP (Landelijk Schakelpunt).
Voor een heldere uitleg over het LSP kunt u hieronder het filmpje bekijken van VZVZ.

Maakt uw huisarts of apotheek gebruik van het LSP? Dan zal hij of zij u om toestemming vragen om uw gegevens beschikbaar te stellen via dit netwerk. Na uw toestemming meldt uw zorgverlener uw gegevens aan bij het LSP door uw burgerservicenummer (BSN) door te geven.

Een andere zorgverlener kan dan uw gegevens opvragen als dat nodig is voor uw behandeling. Het LSP zoekt aan de hand van uw Burgerservicenummer welke zorgverleners gegevens over u beschikbaar hebben gesteld. Als er gegevens beschikbaar zijn, kan de zorgverlener deze opvragen en inzien.

In het netwerk staat alleen uw BSN vermeld en welke huisarts en apotheek gegevens over u beschikbaar hebben. Uw medische gegevens worden dus niet opgeslagen in het LSP.

Het LSP is opgedeeld in ongeveer veertig regio’s. Alle huisartsenposten, huisartsen en apotheken, die gebruikmaken van het LSP, zijn ingedeeld in één van deze regio’s en kunnen zich eventueel bij een andere regio aansluiten. Binnen zo’n regio wisselen zorgverleners gegevens met elkaar uit. Voor ziekenhuizen is een uitzondering gemaakt. Zij hebben vaak patiënten die uit meerdere regio’s komen en kunnen daarom met meerdere regio’s gegevens uitwisselen.Patiënten merken in principe niets van de regio-indeling, tenzij ze ook bij zorgverleners uit andere regio’s komen. Dan kan het voorkomen dat gegevens niet kunnen worden opgevraagd. Via de kunt u zien in welke regio of regio’s uw zorgverlener gegevens kan uitwisselen.

Wilt u dat zorgverleners uw medische gegevens elektronisch kunnen delen? Dan kunt u hiervoor mondeling toestemming geven als uw huisarts of apotheker daarom vraagt. Daarnaast kunt u het formulier uitprinten, invullen en inleveren bij uw zorgverlener. Ook kunt u uw toestemming online regelen op www.volgjezorg.nl. Het kan zijn dat meerdere zorgaanbieders gegevens over u hebben die ze willen delen. Geeft u dan bij elke zorgaanbieder uw toestemming. U kunt uw toestemming altijd weer intrekken.

Bekijk de Voorlichtingsfolder Volgjezorg

Het formulier downloaden en uitprinten? Download het formulier.