Vanaf 17 juli wordt apotheek Dreumel een Servicepunt. Dit betekent dat er enkel medicatie en/of handverkoopartikelen kunnen worden afgehaald. Meer informatie hierover vindt u hier.

Bij Servicepunt Dreumel bieden wij u graag persoonlijke aandacht om u optimaal te ondersteunen bij het gebruik van geneesmiddelen. Stel uw vraag aan een van onze assistentes of maak een afspraak met de apotheker. U kunt eenvoudig via onze website of via de mail 24 uur per dag een herhaalrecept aanvragen. Als u gebruik maakt van onze app Recappt, dan kunt u de locatiecode instellen voor  locatie Dreumel op 516899 en locatie Beneden-Leeuwen op 500591

Onze servicepunt is van maandag tot en met vrijdag geopend van 13:30 uur tot 17.00 uur . Wij zijn telefonisch tussen 08.30 en 12.00 uur bereikbaar op deze locatie. In de middag kunt u voor spoed bellen naar onze apotheek in Beneden-Leeuwen (0487-597222). U kunt uw vragen ook altijd stellen via MijnGezondheid.net of via de app Medgemak.

Buiten onze openingstijden kunt u met spoedrecepten terecht bij onze hoofdlocatie in Beneden-Leeuwen. Buiten de openingstijden van onze hoofdlocatie kunt u met spoedrecepten terecht bij: Regioapotheek Rivierenland te Tiel, 0900-6006666 (10 eurocent pm)


Bent u collega-zorgverlener en wilt u een recept doorsturen? Deze kunt u opsturen naar recepten_dreumel@apotheekwestmaasenwaal.nl of apotheekdreumel@zorgmail.nl. Wij maken geen gebruik meer van de fax.

Begeleidingsgesprek bij een nieuw medicijn

Krijgt u een medicijn voor de eerste keer mee van de apotheek? Dan krijgt u aan de balie uitleg over uw medicijn. Door dit begeleidingsgesprek kunt u veilig en bewust uw nieuwe medicijn gebruiken.

Elke patiënt is anders. Dus medicijngebruik is maatwerk. De apotheekmedewerker checkt of uw medicijn bij u past, of de dosering klopt, of er geen wisselwerkingen optreden met uw andere medicijnen. Dan legt de apotheekmedewerker uit hoe u het medicijn goed kunt gebruiken. Voor veilig medicijngebruik is het begeleidingsgesprek van levensbelang.

Onderdeel van de zorg die de apotheker verleent als u voor het eerst een medicijn meekrijgt, is een begeleidingsgesprek. U krijgt dit adviesgesprek ook als u een medicijn wel eerder gebruikte, maar de laatste keer meer dan 1 jaar geleden is. Officieel heet dit ‘Terhandstelling en begeleidingsgesprek nieuw geneesmiddel’. U kunt het onder die naam terugvinden op het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar.

Is het gesprek verplicht?

Ja, van apothekers en apotheekmedewerkers wordt verwacht dat ze een begeleidingsgesprek voeren. Anders mogen ze het medicijn in principe niet meegeven.

Inhoud begeleidingsgesprek

In het begeleidingsgesprek bespreekt de apotheekmedewerker met u wat u van uw medicijn kunt verwachten. Hij of zij vertelt iets over:

  • De werking van het medicijn;
  • Hoe het medicijn moet worden gebruikt en de dosering;
  • Mogelijke bijwerkingen;
  • Meer eetlust.
  • Eventuele andere bijzonderheden, adviezen of waarschuwingen;
  • Eventuele wisselwerkingen met andere medicijnen die u gebruikt.

Op de rekening van uw zorgverzekeraar ziet u:

  • De kosten van het medicijn zelf;
  • De kosten voor de apotheekzorg (Terhandstelling en begeleidingsgesprek nieuw medicijn).

De precieze kosten verschillen per verzekeraar en vallen meestal onder uw eigen risico. Neem voor vragen over de kosten contact op met de klantenservice van uw zorgverzekeraar.

Het maakt niet uit of u dure of goedkope medicijnen krijgt. De apotheker ontvangt een vast bedrag. Niet voor de pillen. Maar voor de zorg die hij levert. Zo krijgt u onafhankelijk advies.

Bron: apotheek.nl